fredag 3 april 2009

Fredag

jobb 9-17 och när jag kom hem blev jag riktigt arg, jag fick 10000kr i restskatt!!! hur är det möjligt?? så ikväll har jag ringt till mamma och varit skit arg, jag menar jag har betallt skatt sedan jag var 15år och vad har jag fått för det?? Och när jag häromdagen var på sjukhuset och tog bort mitt födelsemärke fick jag betala?? visst inge stora summor och jag säger inte att det är fel men ändå, jag hade inte varit där sedan 05 och när man väl behöver hjälp får man ju ändå betala för sig.. Ska berätta att när jag var 15år fick jag oxå restskatt, typ 3-4000 och då fick jag låna för att betala tebax, tycker detta är ett sjukt system.. Ska komma till saken att jag tycker att dom som arbetslösa som får gå massa kurser och sånt, jag tycker att dom kunde hjälpa till att hålla rent när våra skatter pengar går till deras bidrag, som att städa på stumholmen, offentliga toaletter osv... Jag kanske gick för långt nu men jag är som sagt jag är rätt irriterad nu... åhh, nu har jag varit ute och gått en lång runda för att få av mig den värsta ilskan menmen..
Önskar du vore här!!
Ha det fint!!

3 kommentarer:

  1. Haha. Fanny är sur :p du har betalt en del av mina Fina tänder då, även om jag också betalar skatt :D // anders.

    SvaraRadera
  2. Usch usch, det var inte roligt att höra!! :( vi får börja panta flaskor på kvällarna nu ist! Tack för att du följde med ut i onsdags ;) det går inte att ha tråkigt tillsammans med dig och lite mintu <3 /Emmeli

    SvaraRadera
  3. det är dom som lever på bidrag och inge gör något som jag blir sur på Anders...

    thithi panta burkar låter mycket bra, kan jag behöva:P menmen det får lösa sig på något sätt.. nej jag säger det samma, Emmeli och mintu och oboy kan aldrig bli fel<3

    SvaraRadera