tisdag 15 september 2009

Så ja!

Ojoj ni som ännu inte har gett upp hoppet om min blogg och fortfarande är inne och tittar är bra läsare:) jag ber så hemskt mycket om ursäkt för att jag är sjukt dålig på att uppdatera...

Men iallafall tiden rullar på fort i skolan och vi har rätt mycket att göra, imon är det seminarie på LPO det vill säga läroplanerna.. Det har hänt en hel del roliga saker oxå men kan väll börja på dagens händelse. Det vill säga när jag sitter på tåget på väg hem så är jag sjukt trött och tåget är helt fullt med folk men efter att ha fått mig en plats så somnar jag.. Nu tänker ni ojoj vad farligt da, men när man vaknar av att alla tittar på en och man har dreglat+ att jag flyger upp för att jag tro att jag har missat att gå av tåget i emmaboda så är det väldigt pinsamt!! tjejerna som satt brevid mig berättade att vi var i Lessebo så jag kunde somna om och så kunde dom väcka mig.. Vaddå pinsamt, jag hade ju säkert snarkat oxå!! menmen nog om denna händelse.



Lite hår tips!!

Jag brukar använda mig utav ett saltvatten spray som du kan köpa billigt på Åhlens av märket "phc", när du sprayar det i håret är det viktigt att du bara tar i hårbotten(annars ser håret lätt flåtigt ut). Bästa sprayet tycker jag är proffs som finns på hm(förlåt alla frisör men eftersom jag lämnat yrket så är det bara mina åsikter nu) Jag kan faktiskt berätta en sak som du kan göra med håret om du duschar på kvällen och är blöt i håret när du ska sova. Man gör helt enkelt inbakade flätor i håret(jag brukar göra 5st) desto fler desto krusigare blir håret.. sedan sover man med det under natten och när man vaknar tar du ut dom och sätter upp håret i en tofs. Detta resulterar i mycket volym+ att jag tycker att det är sjukt snyggt:) Så här kan det se ut!
Ha det fint! Fler tips kommer!

2 kommentarer:

  1. Då vet alla hur de inte skall göra i framtiden ;) Great.

    Hoppas du laddar för lördag :D

    SvaraRadera
  2. Tack för alla sjukt bra tips! Enkelt och bra förklarat. Vissa ska alltid krångla till allt på sina bloggar så man inte fattar någonting till slut. Men din blogg kommer följas:D Ser fram emot fler hårtips!=) Ha det bäst! /Anna

    SvaraRadera